churpchurp

09 April 2011

Perubahan 2

Kini hidup sendiri. Jerit pekik lolong sekalipun mak jauh di seberang laut. 
Anggap hikmah dari tuhan agar aku dapat bersyukur. Segala nikmat tela diatur.

Tanggungjawab kini semakin berat. Semoga aku tak lupa zakat.
Tanggungjawab pada ALLAH
Tanggungjawab pada Muhammad, pada ISLAM, pada ibu bapa, pada keluarga,
pada bangsa, pada negara, pada dunia.

Rumah aku sendiri walau lebih privasi.
Makan aku sendiri, teman lidah dengan gigi.
Tidur aku sendiri, mata tutup walau ruh tidak aku ketahui.

Rumah aku sendiri walau aku sendiri diteman sunyi.


Walau aku ada harta
walau aku punya segala
Iman juga yang aku damba.
Kerana bila matiku, tinggal harta tinggal segala, iman juga penghalang neraka.

Segalanya berubah dengan emosi tidak menentu, 
akal otak hati dipandu, supaya aku tetap di jalanMu.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...